2012. június 9., szombat

Spárga és retek

Nokedlis receptjei mindig képben vannak, amikor vacsiötleteket keresgélek… Most is az oldal nyomán került a retkes-spárga a lepényhal mellé. Hétvégén általában csak gyorsat eszünk, mert valamivel mindig elfut az idő, ezért a halat csak betettem a sütőbe és amíg sült, összedobtam a zöldséget.

retek

1,5 zacskó  retek (mert nálunk zacskóban árulják)

1 csomag spárga

kevés olaj

só, bors és fűszerek (ízlés szerint)

marék dió

balzsamecet

retek-002

A spárgát először megpároltam kevéske sós vízben (gondolkodtam a felaprításon is, de végül nem vagdostam össze, merénylés érzésem volt a gondolatra).

A marék diót megpirítottam és mozsárkában összetörtem.

A retekfejek két végét letisztítottam majd megmostam, lecsepegtettem és szárazra töröltem és forró olajra dobtam a gömböket.

4-5 percig közepes/erős lángon pirítottam, néha rázogattam (egy retekfej rakoncátlankodott és elgurult, azóta sem találom…).

retek-005

Sóval, borssal megszórtam, hozzádobtam a spárgát és még 2 percig pirítottam, fűszereztem zöldekkel, ráöntöttem a darabos diót és egy loccsanásnyit a balzsamecetből.

A holland-dán mérkőzés első félideje alatt pont elkészült az egész (a lepényhal is a sütőben) szóval tényleg nem volt igazán időt rabló ez a vacsigyártás sem.. :)

retek-004

0 comments:

Megjegyzés küldése